вторник, 11 декабря 2012 г.

Кривошипно-шатунний механізм



                                       

Ремонт кривошипно-шатунного механізму полягає в заміні або ремонті його деталей і проводиться зазвичай із зняттям двигуна з автомобіля. Без зняття двигуна з автомобіля провадяться сня ¬ нення і установка кришки головки блоку циліндрів, головки блоку циліндрів, піддона масляного картера і заміна їх прокладок (рис. 52). При установці даних деталей для забезпечення герме ¬ ності затяжка гайок або болтів їх кріплення виробляється в опреде ¬ новленому порядку відповідно до загальним правилом кріплення кор ¬ пусних деталей: від центру до периферії хрест-навхрест.



                                    
Зняття і установка кришки головки циліндрів виробляються, якщо виникає необхідність зняття головки циліндрів двигуна при її заміні або ремонті, підтяжці гайок або болтів її кріплення до блоку циліндрів, заміні прокладки головки блоку, а також при тех ¬ ническом обслуговуванні та ремонті механізму газорозподілу (ре ¬ гуліровке зазорів клапанів, заміни маслоотражательних ковпачків і інших деталей механізму газорозподілу). Знімати кришку головки блоку циліндрів потрібно обережно, щоб не пошкодити про ¬ кладку кришки, і бажано мати запасну прокладку для заме ¬ ни в разі пошкодження її при розбиранні або при виявленні її розтріскування, а також при зниженні ущільнюючих властивостей про ¬ кладки при її затвердінні, якщо вона виготовлена ​​з гуми.
Зняття і установка голівки циліндрів виробляються при необхід ¬ ності її заміни або ремонту, заміні прокладки головки через порушення її герметичності, ремонту механізму газораспределе ¬ ня, а також для видалення нагару на днищах поршнів і стінок ка ¬ мір згоряння, коли застосування спеціальних складів для видалення ¬ ня нагару без зняття головки не дає результатів (ознаки отло ¬ вання нагару - перегрів двигуна і продовження роботи двига ¬ теля протягом декількох секунд після вимкнення запалювання). Зняття головки блоку циліндрів проводиться в такій по ¬ послідовності: злити охолоджуючу рідину; зняти прилади, встановлені на голівці, і відвернути болти (гайки) її кріпл ¬ ня; обережно зняти головку, щоб не пошкодити прокладку. Якщо прокладка приклеїлася, то її треба відокремити тупим ножем або тон ¬ кою металевою пластиною.

Для видалення нагару черзі встановлюють поршні в ВМТ, розм'якшують нагар дрантям, змоченої гасом, і видаляють його скребком з дерева або м'якого металу. Те ж саме слід про-деливать і зі стінками камер згоряння в голівці.

      Встановлюють головку циліндрів в зворотній послідовник ¬ ності. При установці старої прокладки її необхідно натерти порошкоподібною графітом, однак для гарантованого забез ¬ чення герметичності при кожному знятті-установці головки блоку циліндрів слід (на двигуні ВАЗ-2108 в обов'язковому поряд ¬ ке) замінювати прокладку головки на нову. Після установки голів ¬ ки виробляється затягування її кріплення до блоку.
      Затягування кріплень головки циліндрів проводиться на холод ¬ ном двигуні динамометричним ключем з певним мо ¬ ментом і в певній послідовності.
     
 На двигуні ВАЗ-2108 затягування болтів здійснюється в чотири прийоми: спочатку моментом 20 Нм (2,04 кгс-м), потім 69-85 Нм (7,08-8,74 кгс-м); після цього всі болти повертають ще двічі на 90 °. В процесі експлуатації голівка не потребує підтягуючи ¬ нии кріпильних елементів, так як між блоком і головкою уста ¬ новлено безусадкова прокладка та застосовані спеціальні болти.
      На інших двигунах затягувати болти слід у два при ¬ ема: спочатку з половинним моментом, а потім, остаточно, з повним. Момент остаточної затягування десяти болтів на двига ¬ телі ВАЗ-2105 і -2106 96-118 Нм (9,8-12,1 кгс-м), а одіннадца ¬ того болта з різьбою М8 двигуна 2106-31-39 Нм (3, 2-4,0 кгс-м), гайок на двигуні УЗАМ-331-88-98 Нм (9-10 кгс-м) і болтів на двигуні МеМЗ-245-93-103 Нм (9,5-10,5 кгс -м).
      Для ремонту та заміни решти деталей кривошипно-шатунного механізму двигун знімають з автомобіля і здійснюють годину ¬ тичного чи повну його розбирання, загальний порядок якої рассмот ¬ рен вище.
      Перевірка технічного стану деталей кривошипно-шатунного механізму проводиться з метою визначення можливості їх подальшої установки на автомобіль або необхідності їх ремонту або заміни.

      Блок циліндрів після розбирання ретельно очищають і промиву ¬ ють внутрішні порожнини (особливо канали мастильної системи) горя ¬ чім (температура 75 ... 85 ° С) розчином каустичної соди. Потім його продувають і просушують стисненим повітрям. Перевірка технічно ¬ го стану полягає в ретельному візуальному контролі целостнос ¬ ти блоку (відсутності обломів, тріщин і пробоїн), а також в измере ¬ нии величин його деформації і зносів поверхонь циліндрів (у гільзованних двигунів - гільз циліндрів і посадочних поверх ¬ ностей під гільзи в блоці) і отворів під корінні підшипники.

      При наявності пошкодження в блоці (тріщин, сколів, пробоїн) він, як правило, підлягає заміні. Невеликі тріщини можна устра ¬ нить за допомогою зварювання або закласти епоксидним складом. При визначенні деформації блоку циліндрів контролюють неплоских ¬ місцевість його роз'єму з головкою циліндрів і співвісність отворів під корінні підшипники.
      Неплощинність роз'єму блоку з головкою циліндрів перевіряючі ¬ ється з використанням набору щупів та повірочної плити або лі ¬ Нейко. Лінійка встановлюється по діагоналях площини роз'єму і посередині в поздовжньому і поперечному напрямках, і з помо ¬ гою підкладеного під неї щупа визначається величина зазору між лінійкою і щупом. Якщо зазори не перевищують 0,1 мм, то блок придатний для подальшого використання. При зазорах не більше 0,14 мм допускається прошлифовать площину роз'єму для устра ¬ нання її неплощинності. Якщо зазори більше 0,14 мм, блок біля ¬ жит заміні.

      Неспіввісність отворів корінних підшипників перевіряється за допомогою спеціальної оправлення (качалки), що вставляється в отвори ко-ренних підшипників з встановленими і затягнутими з необхідним моментом кришками. Якщо оправлення вставляється одночасно у всі отвори корінних підшипників, то блок придатний для далекої ¬ дової використання, а якщо ні - блок підлягає заміні.

      Потім проводиться вимірювання діаметрів циліндрів і отворів під корінні підшипники в блоці за допомогою індикаторного нут ¬ Ромера. При зносі отворів понад допустимого блок бракується або проводиться розточування циліндрів під найближчий ремонтний розмір поршнів з подальшою установкою в них поршнів і порш ¬ невих кілець відповідного ремонтного розміру.
      Колінчастий вал, знятий з двигуна, попередньо ретельно промивають, відвертають пробки масляних каналів, очи ¬ ють і продувають порожнини масляних каналів. Потім здійснює ¬ ся візуальний контроль з метою визначення наявності тріщин, сле ¬ дів підвищеного зносу поверхонь і стану різьблень. При наяв ¬ ності тріщин вал підлягає заміні. При зриві різьби не більше двох ниток проводиться її прогонка. Потім проводиться вимір ді ¬ діаметром корінних і шатунних шийок і визначення можливості даль ¬ ковитого використання колінчастого валу без ремонту, можливості перешліфованія шийок під ремонтні розміри або необхідності його заміни.
Шийки колінчастого валу заміряються мікрометром в двох взаим ¬ но перпендикулярних площинах по двох поясів.

      Перешліфовка всіх однойменних шийок проводиться під один ремонтний розмір.
      Для контролю перпендикулярності торцевій поверхні флан ¬ ца для кріплення маховика і осі колінчастого валу вимірюється біє ¬ ня торцевій поверхні за допомогою мікрометричної індикатор ¬ ної головки при прокручуванні колінчастого валу.
      Маховик контролюють за станом поверхні площини при-леганія веденого диска зчеплення, станом маточини і зубчастого обода (вінця). Площина прилягання веденого диска повинна бути гладкою, без рисок і задирів. Биття площині маховика в зборі з колінчастим валом не повинно перевищувати 0,10 мм на крайніх точ ¬ ках, в іншому випадку площину прилягання необхідно пройшли ¬ Фовал або замінити маховик.
      При наявності тріщин маховик слід замінити. При наявності забоїн на зубах обода маховика їх слід зачистити, а при значи ¬ тельно зносі або пошкодженнях - замінити обід маховика. Пе ¬ ред напресування обід необхідно нагріти до температури 200 - 230 ° С і напрессовать на маховик.

      Перевірка стану та підбір деталей поршневої групи рассмот ¬ рен вище при описі складання двигуна.
      Технічне обслуговування кривошипно-шатунного механізму. Після пробігу перших 1500 ... 2000 км, а в подальшому тільки після зняття головки блоку циліндрів, а також при появі ознак прориву газів або підтікання охолоджуючої рідини в з'єднаннях необхідно підтягувати гайки шпильок і болти головки блоку ци ¬ ліндрів у встановленій послідовності. У ці ж терміни під ¬ тягівается гвинти або болти кріплення піддону картера двигуна.
      Через кожні 10 000-15 000 км пробігу слід перевіряти і при необхідності підтягувати болти і гайки кріплення опор двигунів ¬ ля, очищати від бруду і масла їх гумові подушки. По мірі за ¬ забруднення, а при їзді по курних і забрудненим дорогах еже ¬ денно, протирати поверхню двигуна дрантям, змоченої спе ¬ соціальним очисником.

2 комментария:

  1. Casinos - LuckyClub
    How do you find a casino site luckyclub.live that is a good fit for you? How do you find a casino site that is a good fit for you? What games do you use?

    ОтветитьУдалить
  2. Lucky 15 Casino Review - JeMhub
    Lucky 15 Casino was established in 의왕 출장마사지 2015 by 의왕 출장샵 The site is very user friendly, with 여수 출장마사지 a good list 김포 출장마사지 of games, banking options,  Rating: 5 충주 출장샵 · ‎Review by Jayesh Bhattar

    ОтветитьУдалить